четвер, 26 грудня 2013 р.

Багдан Лепкі, "Яна там ёсць..."

Багдан Лепкі
ЯНА ТАМ ЁСЦЬ…
Стаяў адзін я, бы салдат на варце,
Пакінуты сярод чужых краёў,
І Украіну я шукаў на карце,
Шукаў, шукаў, ды так і не знайшоў.
Разбітая памежнымі слупамі,
У полымі пажараў і зарніц,
Раздзёртая варожымі мячамі,
Канала ціха між сваіх граніц.
Кругом чарэп’е, косці, папялішча,
Нязнанага няпройдзены бязмер,
А ў тым бязмеры йдзе, і злосна свішча,
І вые воўкам люты голад-звер.
Не, не! Я больш не выстаю на варце,
Заплюшчу вочы, зброю ўсю складу…
Я Украіны не знайшоў на карце,
Быць можа, я ў душы яе знайду.
Яна там ёсць. Адзіная, святая,
Ад Сана непадзельная па Дон,
Такая вольная, буйная, залатая,
Як непаўторны маладзецкі сон.
Настане час, калі той сон мінецца.
І ява будзе лепшаю ад мрой,
А покуль што хай нават свет хіснецца,
Хоць ты адзін, а вер і моцна стой!
© Дзмітро Шчарбіна, беларускі пераклад, 2013.